torsdag 11 februari 2016

Lasse stekvändare

Egentligen sa jag att jag skulle ta det lugnt idag. Men.... så har det ju kommit snö-glopp så att det nästan blev rent på cykelbanorna! Inte hade jag varit till Returmarknaden heller. Sagt o gjort. Raka spåret med selad hund, går ganska raskt.
Den här veckan har andats NilsJohan, med köksprylar från 50/60-tal. Har gått bra prismässigt.
Idag dök jag direkt ner i husgeråden, på jakt efter träskaft. Hittade en bekant, som både mamma och mormor haft: Lasse stekvändare. Återstår att komplettera med Skyskrapan och Berta stekspade? Finns visst hålslev också..

Stolt över mitt femkronors fynd, ville jag förevisa det för min ömma moder. Då inte hon behagade vara hemma, länsade jag även där!
(Jo då, Lasses tvilling funnen medan Win7 uppdaterades. Blir kompatibilitetsproblem för Win10!)


Den smala infästningen, spricker genom åren hos skinkbesticken Sitting Bull och glass-skeden (namn?). Ser liknande problem hos kaffeskeden Inga.
Spaden är ur Singoalla.

Vet du likheten mellan en treåring och en feminist?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar