tisdag 19 februari 2013

Jag vill leva om tiden som 19-27 igen! Börja om?

Det finns olika perioder i ens liv. Vissa har man möjlighet att göra egna val. Spela med, eller sköta sig själv?
Nyttja möjligheten att skapa sig ngt. eget, eller bara underlätta för alla andra?

Vad skönt det var, när pluggandet var avklarat med goda resultat! Där borde jag ha gett mig iväg. Lämnat sta´n. Tagit jobbet i Vimmerby några år. Tagit emot den beundran som bjöds från småjäntorna..
Men allt kretsade kring samma gamla elände. Helt bortkastat.

Här är i alla fall en rad bitterljuva minnen, samlade på en och samma bild:

Trio i växellådsproblem..


Bytte åter från brytarlöst tändsystem!
Tre stycken, av mina åtta små glädjeämnen.. "Samlar du på dem?" :D Den hos mig alltid ny-tectylade röda (som jag förälskade mig i som två-åring) med trendskapande(?) färgstrippade blinkers, sin moderat trimmade 1700-motor, fejkad GT-list, och nya rallydämpare/ fjädrar. Väckte trafikpolisens beundran, mer än gång. "Bytt till stora generatorn?" 

Den gula lite mer ändå! Var rätt ensam om att ha helsvart grill, stora blinkersarna fram, plexiglas i skuffen, jätte-stereo, fyra stora extraljus, Weber 36 DCD tvåports-förgasare med öppen tratt, rallyväghållning, Ronal eker-fälgar, nya Pirelli och Michelin, regnumret uppe på huven och svärtade rutor. På en futuristisk bil som varit bespottat omodern i 40 år . -Naturligtvis ett par kromade kompressor-horn! :) 


Syrran total-kvaddade, inom veckan.
Underbara krafts dagar. Ventiljustering efter varje fortkörning, framrute-, motor-/växellåds-byten och diverse finlir om helgerna. Vaxade motorrum.. Så enkelt att byta värmepaketet, när värmekranen låst sig! 
Det gjorde ont, att stänga porten till varmgaraget, sista gången. En epok var över.

Hade hela lyxpaketet. Med original nackskydd, fräscha vindavvisare i dörrfönstren och designad original SAAB-klocka i panelen! Plus varvräknare ovanpå brädan, kromad högeffekts tändspole, brytarlöst tändsystem, minimal tre-ekrad läder-ratt, kortad växelspak med Titleist golfboll, manuell backlampa på 100W, elektronisk termometer med halkvarnare, inbrottslarm, porr-belysning under stolarna.. Rrrrrrrrrrrr! Midsommar och nattliga race längs krokiga vägar. En och annan sur Sierra som slokade. Moahahahahahah! :D

Svartfilmades bak, och sänktes fram. Gälad huv.
Nuläget är inte så illa. Men jag vill fortfarande få komma igång! Var är min familj? Min skitige lille klon, att jaga genom grannskapet? Han som jag skulle ha hobbyprojekten med? 

Rally-SM 2011. Njut! 

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilar! En sån skulle jag kunna tänka mig att ha :)

    SvaraRadera